Bokprosjektet startet som en jakt på disse syv prosentene.

#Next1 Kurs og Rekruttering Uncategorized Bokprosjektet startet som en jakt på disse syv prosentene.
0 Comments

 

image

Biblioteket på Støtvig Hotel (kan anbefales).

Bestselgeren 1-4 er en bokserie på fire bøker om kommunikasjon innen salg, service og prestasjonsledelse.

Syv prosent av selgerne står for 80 prosent av salget. Bokprosjektet startet som en jakt på disse syv prosentene.

Hva er det unike med disse personene? Vi intervjuet en rekke dyktige selgere, salgs- og markedssjefer, gründere og salgstrenere, alle med årelang erfaring.

Hva er beste praksis? Er det miljøet som former oss eller finnes det et eget salgsgen som noen har og andre ikke har? Er vi født serviceminded? Hva er det som kjennetegner de beste innen salg og service?

Etter en reise som har tatt tre år, foreligger resultatet i form av bestselgerserien på fire bøker.

image

Siden salg og service inngår i mange private relasjoner, er boken nyttig for deg både profesjonelt og privat. Den er sågar nyttig uansett hvilket yrke du har for vi er alle selgere.
Hva fant vi? Vi fant at salg er kommunikasjon. Det er ikke bare kommunikasjon med din potensielle kunde, men også med deg selv.

For dette er selve målet med det vi skriver; å inspirere deg til å bli den beste selgeren du har mulighet til å være.

Vi kaller de dyktige selgerne for bestselgere. En bestselger har skjønt at salg er en troverdig blanding av kommunikasjon, følelser og teknikk.

  1. Bokprosjektet ”Bestselgeren” er din personlige biblioterapi innen salg/service og ledelse. Biblioterapi er en terapiform som du får når du leser. Boklesing mellom kundebesøkene gjør deg bedre. Forskning på selvhjelpsbøker om tanker og følelser viser at terapeuter som foreskriver bøker til sine pasienter, oppnår bedre resultater enn de terapeutene som ikke gjør det. 86 prosent av pasientene rapporterte bedring når de leste selvhjelpsbøker mellom konsultasjonene.

Når du leser ”Bestselgeren” vil du oppleve at du fungerer bedre i jobben din. Hvorfor? Jo, fordi kjøp og salg er følelser.

Både du og dine kunder føler slik de tenker. Kunnskap endrer din tenkemåte. Og derved endrer du måten du føler på. Når du føler for salg, smittes kundens av lysten til å kjøpe.

Bestselgeren er hjertet i ethvert firma. Uten dyktige salgs- og servicemedarbeidere dør organisasjonen. Effektive selgere og gode servicemedarbeidere er avgjørende for bunnlinja. Med denne boken ønsker forfatterne å bidra til å heve statusen til selgeryrket.

Vi vektlegger relasjonssalget. Vi formidler erfaringer og kunnskaper om fagfeltet salg og service. Samtidig gir vi deg suksesshistorier fra de dyktigeste fagfolka.

Ingen blir gode selgere bare ved å kopiere andre. Du må finne din egen stil. På veien må du tillate deg selv å prøve, feile og lykkes.

Å stille seg selv spørsmål er en god metode for forbedring. Det er mer effektivt enn å få svaret servert på et fat. Hvorfor?

Fordi spørsmål gir oppdagelser mens svar gir opplevelser.

Hva er forskjellen? Opplevelse er å være med på noe. Det er en passiv læreform. Oppdagelser er aktiv læring. Oppdagelser engasjerer både høyre og venstre side av hjernen. De huskes bedre. De er våre egne.
For å lære effektivt, må du evaluere både dine følelser og dine erfaringer fortløpende.

Om det du gjorde ble en suksess, vil det sannsynligvis bli suksess neste gang også. Gjør du mer av det samme, vil du lykkes enda bedre. Og blir det fiasko, spør deg selv: ”Hva var det som var annerledes denne gangen? Og hva kan jeg gjøre med det.”

Stiller du deg åpen for spørsmål, vil svarene komme. Kanskje ikke med en gang, men ofte mens du gjør noe annet. Kanskje etter en natts søvn. Kanskje i form av en drøm eller en plutselig klarhet.

En sannhet eller en åpenbaring kommer ofte fra noe ubehagelig. I drømmen er det et ubehagelig vesen, et skremmende dyr eller et mareritt av en opplevelse som gir deg de gode svar. I folkeeventyrene er det et troll, stygge dyr eller skremmende folk som formidler budskapet.

Sannheten er ofte ubehagelig når den banker på vår dør fordi den setter krav til oss. Krav som river oss ut av behaget og selvbedraget.

En bestselger er interessert, åpen og spørrende til alt og alle – også til det ubehagelige. Still spørsmål og du får svar, ofte fra folk og i situasjoner du minst venter det.

Lytt derfor til den ubehagelige kunden.
Ha en lyttende aften.

Bestselgerskolen – Campus NooA offentlig godkjent nettskole

Kay Ellingsen – kursutvikler – opplæringsansvarlig +47 91721000

ps. Fagbøkene 1-4 kan snart bestilles gjennom Bestselgerskolen

image

Categories: