(Jeg er ganske sikker på at jeg ikke ville vært fullt så tøff med click-bait’en hvis Fruen leste mine artikler men effekten helliger midlet som noen sikkert sier. )
Amerikanere har flere passende uttrykk; både «keep them honest» og « Trust- but verify». Hvis ikke du selv er topp motivert for at du selv skal få så gode tjenester som mulig til en så lav pris som mulig- så tviler jeg på at en rekrutteringsleverandør bryr seg på dine vegne. Akkurat som DnB og Telenor fortsatt tjener flere milliarder på å misbruke lojaliteten til sine søvnige kunder, tror jeg mange leverandører gjerne blir litt for komfortable på din bekostning.
Min påstand er at det er bedriftsøkonomisk selvskadende å ta et leverandørforhold for gitt- og å slutte å bry seg om kvaliteten til de som leverer deg folkene som bringer inn omsetningen- det er ILLE! Er du betalt for innkjøp eller er bemanningsansvarlig innen salg, service, ledelse sp mener jeg det er din PLIKT å ha oss på si’
Under forteller jeg hvorfor- men først så legg merke til at jeg sier ikke «sett inn Next1 på det din nåværende leverer»- det er kanskje like dumt på sikt. Jeg foreslår å enten bytte litt på, eller å sette oss inn i nisjen vi er sterkest. Vi kan ikke lager, vektere, bygg eller barnehager. Men vi er sannsynligvis best på: Salg, Service og operative ledere.
Det å etablere kundeforhold til flere leverandører av rekrutteringstjenester vil ha mange fordeler for en bedrift. Her er noen av de viktigste grunnene til at det er fornuftig å gjøre det:
I sum, du MÅ utfordre etablerte kundeforhold til dine leverandører -spesielt av rekrutteringsstjenester. Det VIL føre til en mer kostnadseffektiv, fleksibel og kvalitativ rekrutteringsprosess. Bedrifter bør generelt vurdere å samarbeide med flere leverandører for å ha bedre kontroll på kostnader og kvalitet.
Vi tar gjerne et møte for å diskutere hva vi kan gjøre for å hjelpe dere å lykkes bedre enten ved å hente flere lønnsomme ansatte, eller hvordan vi kan skreddersy korte og relevante tiltak for å hente ut mer av potensialet til de du allerede har. Se https://next1.no eller ring direkte på mobil 91666666.
Ha en fortsatt strålende dag!
Remi Marents , remi@next1.no
.